მუსიკის წრის სამუშაო პროგრამა/განრიგი
წრის სახელწოდება: „OPUS“
წრის ხელმძღვანელი: სსიპ ქალაქ თბილისის # 162-ე საჯარო
სკოლის მუსიკის პედაგოგი: ეკა ალიმბარაშვილი
ელ.ფოსტა:
ekasally@gmail.com
მიზნობრივი ჯგუფი:
VII-VIII კლასი, მოსწავლეთა რაოდენობა 15.
მოკლე დახასიათება და მიზანი: წრის
დასახელებად შევარჩიე ,,opus"-ი. წრის
ფარგლებში იგეგმება მუსიკის რაობის
შემეცნება,პერიოდიზაცია, ქართველი
და უცხოელი
კომპოზიტორების და
მათი ნაწარმოებების
გაცნობა. საწრეო
შეხვედრებზე მოსწავლეები
იმუშავებენ როგორც
ჯგუფებში, ისე-ინდივიდუალურად,
მოიძიებენ ინფორმაციას
გამოჩენილ კომპოზიტორთა
ცხოვრებაზე, მოისმენენ
ეპოქალური მნიშვნელობის
კლასიკურ ნაწარმოებებს
და თავიანთი
გადასახედიდან
იმსჯელებენ მათ
მუსიკალურ ღირებულებებზე(
რა განწყობა
მოაქვს ამა
თუ იმ
მელოდიას, როგორ
ცვლის მუსიკა
ადამიანების ცხოვრებასა
და ხასიათს... წრის მუშაობა მოსწავლეებს ხელს
შეუწყობს შემოქმედებითი
და კომუნიკაციური უნარის განვითარებაში. მოსწავლეები მუსიკალურ- თეორიულ ცოდნაზე დაყრდნობით
შეძლებენ გაარჩიონ
მუსიკალური ეპოქები და მუსიკალური
ჟანრებს, ამოიცნონ
შესაბამისი კომპოზიტორები. წრე მოსწავლეებს საშუალებას
მისცემს შეიცნონ
და გაითავისონ
მუსიკა ყოველდღიურ
ცხოვრებაში. დაუკავშირონ
ის ხელოვნების
სხვადასხვა დარგებს:
სახვით და
გამოყენებით ხელოვნებას,
კინოხელოვნებას და
სხვსაწრეო მუშაობაში
მონაწილეობას მიიღებენ:
წრის მიზანია
მოსწავლეებს შეაყვაროს მუსიკა, როგორც
საგანი. გაუჩნდეთ მეტი ინტერესი სიახლეთა აღმოჩენისა და შეცნობის მიმართ;დაეხვეწოთ მუსიკალური გემოვნება, გამოუმუშავდეთ მუსიკალური ნაწარმოებების
შეფასების უნარი; მოსწავლეებმა უკეთ შეისწავლონ მუსიკალური ეპოქები, ჟანრები და გაიცნონ გამოჩენილი კომოზიტორების
ნაწარმოებები;შეადარონ და გააანალიზონ ქართველ და უცხოელ კომპოზიტორთა ნაწარმოებები. აგრეთვე გაეცნონ მოკლემეტრაჟიან ფილმებს მიუზიკლის სახით, რათა გაუფართოვდეთ თვალსაწიერი.
წრეზე განსახილველი თემები ე.ს.გ-ს მიხედვით წინასწარ არის გაწერილი და ემსახურება:
1.მოსწავლის მიერ მოსმენილი მასალის გააზრებას,კონკრეტული ინფორმაციის მოძიებას.მოსწავლის დამოუკიდებლად
მუშაობის უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებას;
2.საკუთარი სიტყვებით გადმოსცეს მოსმენილის შინაარსი,გაიფართოვოს აზროვნების თვალსაწიერი , დაკვირვება და გაანალიზება.
3.მოსმენის უნარის განსავითარებლად გავააქტიუროთ აზროვნების საფეხურები: ცოდნა,აღქმა,მისადაგება,ანალიზი და შეფასება
4.ე.ს.გ.გეგმით მოსმენილისა და გააზრებულის
მიმართ ინტერესის გაღვივებას,განმტკიცებას და გააზრებულის ყოფა-ცხოვრებაში გამოყენებას
წრის ხანგრძლივობა: 2019-2020 სასწავლო წლის პირველი სემესტრი, 16 შეხვედრა. თითოეული შეხვედრის ხანგრძლივობა ერთი საგაკვეთილო საათი.
ქ.თბილისის 162-ე საჯარო სკოლის
წრის მუშაობის სამოქმედო გეგმა მუსიკაში
1-ელ
სემესტრში
2019-2020 სასწავლო წელი
#
|
თემა
|
თარიღი
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
1
|
მუსიკის
რაობა,როგორ წარმოიშვა მუსიკა,სინკრეტიზმი და მკვლევარების აღმოჩენები
|
2.10
|
მოსმენა,მსჯელობა
|
კომ-პი,თაბახის
ფურცელი,კალამი,
აუდიო/ვიდეო
მასალა
|
2
|
საქართველოს
კუთხეები, აღმ.საქართველოს და დას.საქართველოს კუთხეების მიმოხილვა,მოსმენა-ანალიზი
|
9.10
|
მოსმენა,მსჯელობა,წყვილებად
მუშაობა,პრეზენტაცია
|
კომ-პი,თაბახის ფურცელი,კალამი,
აუდიო/ვიდეო მასალა
|
3
|
ინდოეთი
და ინდური მუს.კულტურაეგვიპტური,ჩინური,ებტ
რაული მუსიკის მიმოხილვა,მოსმენა
|
16.10
|
კომ-პი,თაბახის ფურცელი,კალამი,
აუდიო/ვიდეო მასალა
|
|
4
|
ბიზანტიური
და შუა საუკუნეების მუსიკა,საბერძნეთისა და რომის მუს კულტურა
|
23.10
|
მოსმენა,მსჯელობა,წყვილებად
მუშაობა,პრეზენტაცია
|
კომ-პი,თაბახის ფურცელი,კალამი,
აუდიო/ვიდეო მასალა
|
5
|
ქართული
სასულიერო მუსიკის სათავეებთან
|
30.10
|
მოსმენა,მსჯელობა,წყვილებად
მუშაობა,პრეზენტაცია
|
კომ-პი,თაბახის ფურცელი,კალამი,
აუდიო/ვიდეო მასალა
|
6
|
ბაროკოს და რენესანსის ეპოქა-ბახი,ჰენდელი,ვივალდი
|
6.11
|
მსჯელობა,დისკუსია,მასალის
მოძიება.მოსმენა
|
კომ-პი,თაბახის ფურცელი,კალამი,
აუდიო/ვიდეო მასალა
|
7
|
კლასიციზმი
მუსიკაში,ოპერის წარმოშობა და რეფორმა,
ჰაიდნი,მოცარტი,ბეთჰოვენი,ვერდი
განხილვა,შედარება
|
13.11
|
სალექციო,კითხვა-პასუხის
რეჟიმი.მოსმენა
|
კომ-პი,თაბახის ფურცელი,კალამი,
აუდიო/ვიდეო მასალა
|
8
|
შეჯამება და ანალიზი განვლილი თემების
|
20.11
|
დისკუსია,შეჯამება,დადებითი
და უარყოფით. დაფიქსირება
|
კომ-პი,თაბახის ფურცელი,კალამი,
აუდიო/ვიდეო მასალა
|
No comments:
Post a Comment